Firma projektowa TRANSPROJEKT GDAŃSKI Sp. z o.o.  przysłała do nas list referencyjny polecający naszą geologiczną spółkę BARG-ARTGEO. List zawiera pozytywną opinię o naszej dokumentacji geologiczno-inżynierskiej oraz o badaniach geologicznych na odcinku drogi ekspresowej S6 Nowogard – Goleniów.

Projektowany odcinek mierzy 20,3 km. Będzie na nim zbudowane 20 obiektów inżynierskich.

Wykonaliśmy tam 2392.5 mb wierceń i sondowań geologicznych, przy czym główny obiekt mostowy – estakada przez dolinę Regi, wymagał wykonania części otworów z wody.

Dołączony list pokazuje możliwości BARG – ARTGEO Sp. z o.o. w zakresie geologii inżynierskiej. Dlatego pozwalamy sobie polecić nasze usługi geologiczne.

Plik pdf

Poniżej zdjęcia z jednej z naszych nowych realizacji w Czarnkowie. We wrześniu BARG NAPRAWY (BN) otrzymało zlecenie, a następnie rozpoczęło cześć prac związanych z remontem mostu przez rzekę Noteć w ciągu drogi wojewódzkiej nr 178. Co było naszym głównym zadaniem? Iniekcje rys i pęknięć na ławach podłożyskowych przyczółków, reprofilacje elementów żelbetowych, naprawa izolacji oraz zabezpieczenie elementu przy użyciu betonu natryskowego. To jedne z nowych usług oferowanych przez Grupę BARG.

pracownicy podczas kontroli betonowy most rzeka - Noteć pracownicy w czerniakowie most budowa barg budowa w czerniakowie

Wytrzymałość betonu

Coraz częściej wykorzystywana, jednak wciąć mało popularna w Polsce metoda ultradźwiękowa działa na zasadzie pośredniego oszacowania prędkości rozchodzenia się podłużnych fal ultradźwiękowych w stwardniałym betonie, wytworzonych przez elektroakustyczną głowicę nadawczą, umieszczoną na jednej z powierzchni badanego betonu.

Gdy mówimy o geologii inżynierskiej musimy cofnąć się do lat 20. XX wieku – wtedy właśnie doszło do wydzielenia tej dziedziny wiedzy geologicznej jako samodzielnej nauki.

Geologia inżynierska koncentruje się na badaniach gruntów i ich właściwości z myślą o potrzebie planowania, projektowania i wykonania obiektów budowlanych. Podejmuje też tematykę zagospodarowania przestrzennego, posadawiania obiektów budownictwa wodnego, bezzbiornikowego magazynowania substancji oraz podziemnego składowania odpadów.

pracownicy podczas budowy drogi

Przebudowywanie lub nadbudowywanie istniejących obiektów to jedno z bardziej powszechnych zjawisk naszych czasów. Wraz ze zmianą funkcji, jakie mają spełniać poszczególne budowle, zmienia się wzrost obciążeń poszczególnych elementów konstrukcji.Inwestorzy nie zawsze posiadają dokumentację techniczno-konstrukcyjną starych obiektów budowlanych, potrzebny jest sposób by dokonać rozpoznania konstrukcji oraz sprawdzenia nośności.

REKRUTACJA
WYNIKI BADAŃ